1 ARALIK 1965 KİREÇLİK MADEN OCAĞI GRİZU OLAYI

HABER:MURAT KARA


1 ARALIK 1965 KİREÇLİK MADEN OCAĞI GRİZU OLAYI

Olay 1 Aralık 1965 Çarşamba günü gündüz vardiyasında Armutçuk Müessesesine bağlı Kireçlik Kömür Ocağında meydana gelmiştir. Olayda 9 maden işçisi vefat etmiş, 9’u da ağır yaralanmıştır.

Vefat edenler:

Şaban ERDOĞAN, Şerafettin AKBULUT, Mustafa BALCI, Selahattin AKER, Hasan ATALAY, Ali ÖZCAN, Bayram YİĞİT, Nazım CİVELEK ve Mehmet ARSLAN.

Yaralananlar:
Eyüp AKER, Hasan AKSOY, Ahmet EFE, Süleyman AKBULUT, Tahsin TURAN, Hasan CEBECİ, İsmail  ERASLAN, Esat GÜNGÖR ve Mustafa AKSOY.

Yaralılardan Eyüp AKER, 47 yıl sonra olayın meydana gelişiyle ilgili şu önemli bilgileri vermiştir.

            “Salı ben izinliydim. Ali benim yerime Kirenlik tarafına gitmiş. İsa kazmacı orda grizu var dikkat edin dedi. Benim ustam var ben gideceğim dedim. Ana yoldan giderken Tahsin lambayı söndürttü. Grizu yok dedi. Kuyu dibinde yaktım, gittim tekrar söndü. Bu sefer dışarı çıktım. Tekrar içeri girince mühendise rast geldim. Turan beydi. İki lamba vardı bende. Vardım Şaban Çavuş milleti anayola çekmiş, ayaktalar. O arada tarama çökmüş, nefeslik kapanmış. Şef, biraz sonra açılacak o zaman burası havalanacak dedi. Tam o sırada bir sıcaklık hissetim. Gölgeden güneşe çıkar gibi. O kadar. Şaban çavuş ve diğer arkadaşlarla beraber oradaydık. Ben arabanın yanında kaldım. Beni arabayla beraber grizu yıktı. Suya düşmüşüm. Ali Acın beni sudan çıkardı.”

            Eyüp Aker olayın sebebi olarak, “Temiz hava açılınca tahminim Ahmet’in kazmasından patladı. Yol temizliyordu. Onun kazmasından kıvılcım çıkmış olabilir.”

            Eyüp Aker, 1934 Cemaller Köyü doğumlu. İlkokul mezunu olup 1951 yılında madene girdi. 1962 yılında Kozlu İncirharmanı Ocağında çalışırken de göcükte kalmış ve yaralı olarak kurtulmuştur. Daha sonra ise Kireçlik Ocağına geçmiştir.

Madene “KARAELMAS”a hayatını adamış ve aramızdan ayrılmış tüm madencilerimizi rahmetle anarken başta Sayın Aker olmak üzere hayatta olan tüm madencilerimize  bundan sonraki hayatlarında sağlık ve mutluluklar diliyoruz.

 
                                 GRİZU'DAN YARALI OLARAK KURTULAN EYÜP AKER
                                   TARİHÇİ YAZAR MURAT KARA 'YA YAŞADIKLARINI ANLATTI


 
 OLAY İLE İLGİLİ GAZETE MANŞETLERİ
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KDZ.EREĞLİ İLE İLGİLİ KİŞİ, LAKAP,YER ADLARI VE DEYİMLER

ZONGULDAK DOĞUMLU TÜRK POPU’NUN İLK STARLARINDAN AY-FERİ

BİR İSYANIN ANATOMİSİ;DEVREKLİ SAHTE KADIN PEYGAMBER DUDU HATUN İSYANI İLE KIZLAR DERESİ EFSANESİNİN BAĞLANTISI