Atatürk Öldüğünde Naaşının Başında Nöbet Tuttu

Atatürk Öldüğünde Naaşının Başında Nöbet Tuttu
Zonguldak'ın Ereğli İlçesine Bağlı Ormanlı Beldesinde Yaşayan 92 Yaşındaki Şaban Kalmaz, Vatani Görevini Yaptığı Yavuz Gemisi ile 19 Kasım 1938'de İzmit'e Götürülen Atatürk'ün Naaşının Başında Nöbet Tuttuğunu Söyledi. Zonguldak'ın Ereğli ilçesine bağlı Ormanlı beldesinde yaşayan 92 yaşındaki Şaban Kalmaz, vatani görevini yaptığı Yavuz Gemisi ile 19 Kasım 1938'de İzmit'e götürülen Atatürk'ün naaşının başında nöbet tuttuğunu söyledi. Atatürk öldüğü zaman naaşının başında 11 askerle birlikte nöbet tutan Şaban Kalmaz(97), o günleri anlattı. 7 çocuk, 24 torun sahibi Şaban Kalmaz, Kasımpaşa'da 3 aylık acemi eğitimini tamamladıktan sonra 1938-1942 yılları arasında Yavuz Gemisi'nde 4'üncü bölükte topçu çavuşu olarak görev yaptığını ifade etti. Kalmaz, 19 Kasım 1938 gününü şöyle anlattı: "Gemide 3 aylık askerdim. 'Atatürk öldü' dediler. 10 bölük vardı gemide. Her bölükten birer ikişer kişi seçtiler. 12 asker Atatürk'ün naaşını aldık geldik. Haydarpaşa'dan İzmit'e kadar başında nöbet tuttuk. Ağladık. Sadece biz değil herkes ağladı. Gemide cenaze marşı çalınıyordu. Peşimizde başka gemiler vardı. İzmit'te Atatürk'ün naaşı trene konuldu. Biz de Gölcük'e gittik. Sadece ben değildim nöbet tutan. 11 asker daha vardı. Kumandan önde arkalarında biz vardık. Ellerimiz arkada nöbet tuttuk başında. İzmit'e götürdük, oraya gidene kadar başındaydık biz. Gemiden naaşını indirdik, sonra Ankara'ya gitti. Fevzi Çakmak'ı bile motorla gemiye götürdüm. Atatürk'ün naaşının başında 5 saat mi 10 saat mi nöbet tuttum bilmiyorum. Atatürk'ün tabutunun üzerinde bayrak vardı. Atatürk'ü daha önce hiç görmemiştim." Askerliğini altı ay onbaşılık, ondan sonra çavuş olarak yaptığını anlatan Kalmaz, sözlerine şöyle devam etti: "Şimdiye kadar kimse ziyaretime gelmedi. Sadece bir ara Yavuz Gemisi Ereğli'ye demirledi. Köyden arkadaşlar 'Yavuz Gemisi gelmiş gidip bakalım' dediler. Bizim zamanımızda Teğmen Cemal vardı. Ben onu gemide görünce tanıdım. Ben bölüğümde dört sene duran bir adamı tanımaz mıyım? Hemen tanıdım. Ben buna 'sen teğmen değil miydin' dedim. Ondan sonra o askerlere, 'Bunlara serbest, gezdirin bunlara geminin içini' dedi." Atatürk'ün naaşının gemideyken çekilen ve başında askerlerin bulunduğu fotoğrafı yaşlı gözlerle inceleyen Şaban Kalmaz, fotoğrafta kendisinin nerede durduğunu hatırlayamadığını söyledi. Kendisiyle birlikte nöbet tutan diğer 11 silah arkadaşıyla daha sonra görüşmediğini belirten Kalmaz, sadece donanma komutanı Şükrü Okan'ın ismini hatırladığını ifade etti. 4 yıl boyunca görev yaptığı geminin fotoğraflarına bakarken duygulanan Kalmaz, fotoğrafta topları görünce, "Bunların boyu 14 metre. Ben topçu çavuşuydum. 7 numaraydım. Bu resimleri görünce ağlamak geldi içimden. 4 sene bu gemide vakit geçirdim. Ne günler geçirdim." diye konuştu. Çocukları da Şaban Kalmaz'ın ilerlemiş yaşına rağmen halen çalıştığını ve devamlı fındıklığı temizlediğini anlattı. Babalarının o günü herkese anlattığını belirten Şaban Kalmaz'ın çocukları, babalarıyla gurur duyduklarını söyledi. (CİHAN)
http://sondakika.com/haber-ataturk-oldugunde-naasinin-basinda-nobet-tuttu-1803929/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KDZ.EREĞLİ İLE İLGİLİ KİŞİ, LAKAP,YER ADLARI VE DEYİMLER

ZONGULDAK DOĞUMLU TÜRK POPU’NUN İLK STARLARINDAN AY-FERİ

BİR İSYANIN ANATOMİSİ;DEVREKLİ SAHTE KADIN PEYGAMBER DUDU HATUN İSYANI İLE KIZLAR DERESİ EFSANESİNİN BAĞLANTISI